lördag 21 november 2009

Glöggvarning!

Igår köpte vi två flaskor glögg. Det blev två nyheter för oss, Dufvenkrooks starkvinsglögg vanilj och hjortron. Vi började med vaniljglöggen. Fy tusan, vad illa den smakade. Efter några försök gav vi upp och hällde ut sörjan. En etta i betyg konstaterade vi och plockade fram hjortronglöggen istället. Hjortron, ett säkert kort!? Den smakade pyton och parfym.

-Jag ska lämna tillbaka skiten, sa Fredric i morse. Sagt och gjort, idag tog vi med flaskorna på promenaden. Vi gissade att vi hade 30% chans att få pengarna tillbaka. I kassan halade Fredric fram flaskorna och sade:
-De reklamerar vi.

-Smakade det inte bra
?
-Det smakade bedrövligt.
-Det tycker jag också.

Schyst! Pengarna vi fick tillbaka bytte vi mot favoritglöggen Blossas två starkvinsglöggar med rom respektive cognac. Så goda! Jag såg att Dufvenkrooks har en glögg med chilli-choklad. Det känns som en högriskare, men jag måste testa den.

3 kommentarer:

JennyPenny sa...

Kanske ska jag returnera den skitäckliga chokladkakan jag nästan ätit upp. Den är fruktansvärd.

Lisa sa...

Det tycker jag absolut att du ska göra!

Ylva E sa...

Bra gjort, man ska alltid gnälla högljutt på skit man blivit pålurad (man köpte ju för att man antog att det skulle bli gott/bra!). Sergej är expert på det, jag är mer svensk (dvs "åh, nä, vi låter det vara älskling") men han får i 9 av 10 situationer tillbaka pengarna, oavsett vad det handlat om (restaurang, Ebay, västtrafik, whatever). Det är som om producenter tror att vi äter/dricker/klär oss osv i vad som helst utan att reflektera över det, skäms på dem! ;) Låtom oss vara osvenska och kräva lite kvalitet för sjutton! :D