torsdag 19 april 2007

Blä!

Usch, idag är det ingen vidare dag. Vädet är passande. Regn och blåst.

Jag hittar inga kläder bland flyttlådorna därhemma. Därför har jag sett ut som en sunkig boll hela veckan.

Senare idag ska jag lämna nycklar till den jobbigt gnälliga granntanten. Hon suger musten ur mig. Jag vill inte träffa henne mer. Det är hon som ska ta över vår gamla lägenhet. Hon är så jobbig. Inget är bra.

I eftermiddag och kväll ska jag på utbildning. Det är jag inte alls sugen på. Jag ångrar att jag anmälde mig.

Fryser gör jag också. Jag kom på att jag har en tröja i mitt skåp. Självklart visade sig att någon tömt det inför vårstädningen. Typiskt!

Nej, nu ska jag rycka upp mig. Kling, klong. Dags för sjunde ronden med gnällkärringen.

1 kommentar:

Fredric Engelke sa...

Om du inte har en tröja - köp en. Det har jag gjort!