tisdag 10 april 2007

Champs Meeting

Jag såg precis att det ska arrangeras en OL-tävling den 1:a Maj, Champs Meeting. Det ska vara ett stort mästarmöte med världseliten och TV på plats. Vart, undrar man då? Jo, vid Röda sten. Hallå, det är ju där vi bor då! Shit, vad kul.

Tävlingen annordnas efter idé av Arto Rautianen. Arto avled tragiskt och på tok för ung för några år sedan. Han startade sin orienteringskarriär i OK Gipen, min lilla hemklubb. Jag och många med mig såg upp till honom. Han var en stor profil i orienteringssverige.

Ett av mina minnen av honom är från en annorlunda och rolig OL-tävling, 24-timmars. Där ska lagen hålla igång i 24 timmar. Det lag som samlat flest kilometrar vinner. Där memorerade han 2-kilometersbanan och sprang hela banan utan karta. Det var otroligt stort och häftigt i ögonen på oss då yngre ungdomar.

Vi ses vid Röda Sten.

Inga kommentarer: