onsdag 25 april 2007

Miss Europa

Vad är det med folk egentligen? Jag läste den nu smågamla nyheten att Sofia Mattsson som tog EM-brons, utsågs till Miss Europa under mästerskapen. Miss Europa-titeln ska vara en nytt kul grepp. Herrejösses! Jag blir både bestört och tokförvånad. Det kan inte vara sant. Behöver jag säga att det inte finns någon motsvarande manlig variant. Så löjligt. Det finns redan tävlingar för skönhet. Tyvärr.

Lika arg som jag blir över fånigheterna, blir jag glad över att Sofia inte tog emot priset. Tummen upp för det!

Jag är trött på utseendefixeringen som finns överallt. Och nu även i brottarringen. Hur känns det för de övriga tjejerna? Det finns säkert flera som har komplex och är osäkra. Varsågod, en snyting till er. Ni trodde att ni var där för att brottas. Nejdå, här ska gubbarna passa på att välja vem som är snyggast.

Hm, undrar vem som är snyggast av gubbskruttarna? Ställ upp er på rad!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja herre gud. "Miss"-tävlingar känns otroligt mycket "1950"...

Anonym sa...

Var det jag som sa... Blogger vill inte fungera riktigt bra idag...