tisdag 27 november 2007

Gangsterförkylning

Vilken galen förkylning jag fått. Och vad den har ställt till. Jag kände av den redan i förra veckan, men den bröt ut ordentligt i fredags kväll. Som vanligt prickar jag in helgerna när jag väl är sjuk.

Jag har varit soffliggande hela helgen och inte fått något gjort. Nu känns det som om hela min julfixarplan gått om intet. Usch, det är stökigt hemma. Jag som hade tänkt att det skulle vara fint när det är dags för julpynt och julbak. Idag skulle jag vara ledig och julklappshandla med mamma. Men jag måste jobba eftersom jag var hemma både igår och lite i förra veckan. Trist. Hur ska jag få ordning på den här julen nu?

Helgen spenderades i soffan med längdskidor och gansterfilm på TV. Jag blev nog lite knäpp av att vara inne hela helgen med skallen yr av förkylning. När jag promenerade till hyrfilmsaffären såg jag skummisar överallt och påsen med filmerna under armen brände som ett hemligt paket redo för överlämning. Jag var en gangster.

Inga kommentarer: