torsdag 31 januari 2008

Båtmässa


Jag har alltid tyckt att båtmässan är urlöjlig och trodde aldrig att jag ens skulle överväga att sätt min fot där. Man ska inte vara sen att ända sig. När vi fick ett julkort från vår båthandlare och dessutom två biljetter hoppade jag nästan upp i taket av glädje. Vad gulligt! Båtmässan känns inte alls så tokig längre. Nu vill jag jättegärna vara en av fånarna som går runt och kikar på båtar.

Jag och Johnny Rocker har inte riktigt samma bild av hur det gick till när vi köpte båten. Min bild är att vi prutade så tufft att försäljaren nästan började gråta och gick bank rutt på affären. Johnny Rocker däremot minns det som att vi är deras bästa kunder genom tiderna och köpte med oss halva affären hem.

Nu fick vi ju julkort och biljetter av dem och de ordnade en väldigt schyst vinterförvaring åt oss, så om de någon gång var ledsna har det förmodligen gått över nu.

Vad har man på sig på båtmässan? Skepparkavaj?

Inga kommentarer: