måndag 5 oktober 2009

Klippdax

Planen var att klippa en ny frisyr till jul, när jag förhoppningsvis gått ned alla extrakilon. Nu står jag inte ut med det här burret längre. Det stackars håret som är kvar ser mest ut som en hårmassa på huvudet, ingen frisyr alls. Halva kalufsen har dessutom trillat av under amningen.

Nej, nu är det jag som klipper mig. Planen är att hitta en drop-in-tid på någon av de fem frisörsalonger som ligger mellan vår lägenhet och Mariaplan. Sedan ska Selma vara på gott humör också, helst sovandes. Jag tar med majskrokar och vattenflaska som muta. Och så gäller det att frisören vi kommer över kan klippa till något snyggt. Jag tänker mig lugg och någon slags page. Lycka till!

Såhär ser jag ut nu:

2 kommentarer:

Sofia sa...

Vad smal du har blivit!
Jag ska också klippa mig inom kort, så skönt.
Ha det gott, kram Sofia

Lisa sa...

Jag tror att jag sträckte mig när jag fotade, så att halsen blev sån.
Vi hörs! Kram