torsdag 29 oktober 2009

Nattkampen, natt 1

Enligt "barnsnacket" tar det tre nätter att vänja av med nattammandet. Flera i vår omgivning har kört tuffa nattrace, oftast med gott resultat. Igår kväll beslutade vi oss snabbt för att nu får det vara nog med ätande på natten. Nu är det dags att sova hela natten!

Jag ammade sista gången någon gång efter 22. Selma vaknade efter en timme, men somnade om igen. Vid 2-tiden var det dags för kamp. Jag gick runt med Selma som skrek och slingrade sig som en orm. Hon är stark i kroppen, det var svårt att bara hålla henne. Hom fick lite vatten att dricka.

Efter kl. 3 kom Fredric upp och tog över. Han satte Selma i vagnen för att ta en promenad i natten. Selma blev tyst direkt i vagnen och tittade misstänksamt på oss. Efter en runda ute i kylan somnde Selma äntligen. Hon fick ligga kvar i vagnen i hallen, och jag lade mig i soffan för att hålla koll på henne.

Jag somnade gott och väcktes av Selma kl. 6.00. Den tid vi bestämt att hon skulle få mat. Det var lockande att lägga mig i sängen och amma. Men jag fixade nutramigen (välling) istället. Selma drack litegrann. Och efter ett tag fick jag henne att somna om i sin säng igen.

En natt avklarad, två kvar. Så långt har det gått bra. Jag är lite trött, men det känns ok. Jag har inga jobbiga måsten idag. Det är värre för Fredric som inte kunnat sova knappt något alls.

Inga kommentarer: