tisdag 20 oktober 2009

Senaste dagarna

Det går sakta bättre med maten för Selma. Hon äter betydligt bättre än förra veckan.

I fredags morse packade jag på oss regnkläder och traskade upp till biblioteket. Jag ångrade så att jag anmält oss till Pyttepoesi. Vi hade kämpat hela natten och både jag och Selma var trötta. Men det var jättebra. Enkelt och mysigt. En kvinna läste rim och ramsor. Efter en stund var det boktuggarpaus. Selma kröp snabbt fram och högg tag i böckerna.

På fredagskväll var jag iväg på egen hand lite längre för första gången. Jag och Snälli var hembjudna till Eulalia på middag. Gott och trevligt! Konstigt att inte ha Selma med mig, men lite skönt också.

Nu är det en månad kvar tills jag ska springa patrullorientering med lillasyster. Jag passade på att slipa på den obefintliga formen i söndags då det var orienteringstävling i Delsjön. Det var en rejält kuperad bana. Jag fick verkligen slita. Kul var det också. Nu vill jag komma igång med träningen (för hundrade gången). Selma kräktes på min ol-blus innan vi åkte hemifrån. När jag tog av mig överdragskläderna på TC hade jag bara underställ på mig. Tokigt! Tur att de har sportförsäljning på plats.

Inga kommentarer: