fredag 30 oktober 2009

Nattkampen, natt 2

Andra natten avverkad. Det gick ungefär som första natten. Selma lade sig kl 19. Vi var trötta sedan första natten och passade på att lägga oss tidigt för att orka med ytterligare en tuff vaknatt.

Selma vaknade någon gång under kvällen men somnade lätt om igen. Runt midnatt vaknade hon igen. Jag tog första passet och gungade henne i vagnen. Jag höll modet upp med att Fredric skulle ta vid en timme senare. Kl 01:00 blev jag avlöst. Fredric tog två nattrundor i kvarteret och jag försökte somna om. Det gjorde inte Selma. Det blev en kort timme.

Snart var det mitt pass igen. Denna gång satte jag Selma i bärselen. Först var hon tyst och lugn, jag tänkte att jag kanske kunde få gjort något samtidigt. Selma satte snart igång att skrika och sprattla. I ren desperation började jag springa på stället, det gjorde susen. Efter bara ett par minuter snarkade hon sött. Jag lyckades lyfta över henne till spjälsängen och kastade mig i säng. Klockan var nu strax innan 03.

05:oo var det dags igen. Jag skickade upp Fredric som tog hand om Selma fram till 05:40. Då tog jag vid och fixade Nutra-välling. 06:00 fick hon äntligen mat. Sedan sov vi gott fram till 8-tiden.

Inga kommentarer: