torsdag 3 januari 2008

Operation Garderob med bravur avslutad

Före jul drabbades jag av hjälp-jag-har-inga-snygga-kläder-panik och sparkade igång operation Garderob. Resultatet är över förväntan. Jag kan faktiskt redan nu förklara operationen slutförd, med bravur.

Det visade sig att tomten läst mina desperata ord och förbarmade sig över mig. På julafton fick jag en stooor peng dedikerad till operation Garderob.
Villkoren var enkla: 1, Gör av med pengarna innan 7:e januari, annars tar tomten tillbaka dem. 2, Fika till expertrådgivare Gräddnos ingår.

I mellandagarna har jag hunnit med en shoppingrunda på stan och en sväng till Trollhättan, där lillasyster och mamma hjälpte till. Nu har jag en massa nya och fina kläder hemma. Kommer knappt ihåg allt. Två par jeans, flera klänningar, flera toppar och linnen samt några skjortor. Tomtens pengar är slut. Nu återstår bara att rensa ut allt gammalt och göra fint med de nya kläderna.

Inga kommentarer: