måndag 14 januari 2008

Ooonehundredeeeeeeeeeighty

Vem kunde tro att dart är en tokspännande tv-sport? VM gick tydligen i helgen och Johnny Rocker som är en gammal barhakskastare fastnade framför några matcher, och det gjorde jag också. Det är ju spännande. När en kastare(?) sätter tre pilar på trippel-20 vrålar publiken och viftare med skyltar som det står 180 på, samtidigt hörs speakerns utdragna oonehundreedeeeeeeeeeighty. Coolt. Jag blir sugen på en öl. Dart bubblar absolut på min toplista över bästa tvsport.

För övrigt har jag hunnit med mitt första cykelcross-pass i helgen. Det var jätteroligt, men jobbigt. Vi cyklare på vattentunga gräsmattor, genom sandhinder och uppför jobbiga backar. Vi tränade på av- och påstigning i farten. Det är svårt, jag vågar inte riktigt kasta mig på cykeln ännu.

Inga kommentarer: