torsdag 24 januari 2008

Vi drar till Italien

Imorgon åker vi till Italien för en lång helg. Det blir inte sol och bad i södra Italien som mamma trodde. Bättre upp. Det blir cykelcross-VM i norra Italien. VM går i Treviso utanför Venedig.

Lågprisflyget till Venedig flyger till just Treviso. Det tog vi som ett tecken och bokade biljetter för en krona. Som sedan blev 800kr när vi klickat i att vi kroppsligen vill åka med planet. Att vi måste åka bil till Norrköping får gå.

Nu är vi rustade med svensk flagga, färdkost (det är Ryanair), frågesport och tuta att heja på svenskarna med. Det ska bli jätteroligt! Jag ser även fram emot att få äta mina favoritmusslor, Spagetti Vongole som jag suktat efter i flera år nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm... Ryanair? Skulle packa med min egen fallskärm också om jag var du.

Anonym sa...

Nej, nej Jenny Du tänker på SAS.