måndag 13 oktober 2008

Förlossningsfunderingar

Jag har faktiskt inte funderat så mycket på den kommande förlossningen. Men det närmar sig. Jag känner mig stressad när jag läser om profylax, gravidyoga och annat. Måste man gå på det? Jag hade tänkt att det räcker långt med det vi har läst i vår gravidbok, lite info från mvc, sunt förnuft och att göra som de säger på förlossningsavdelningen. Och att hålla igång med promenader, vilket jag iof slarvat med.

Hm, det är nog dags att kolla upp det här. En sak är i alla fall färdigfunderad. Jag är totalt ointresserad av att vara någon hjälte och föda utan smärtlindring om det inte behövs. Att tävla i vem som var duktigast under förlossningen lämnar jag åt andra. Jag är där för att få vårt barn som vi kämpat för i flera år, inget annat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips; stäng öronen när folk skryter och skrävlar om hur mycket dom sprack, hur många stygn som krävdes och hur ont det gjorde att skita efteråt. Dom vill bara skrämma upp dig och oftast är inte ett ord sanning! Jag jobbade en del på BB under våren och sommaren plus att jag själv tryckt ut två barn och DET GÅR ALLTID BRA! Det är en positiv smärta och man kämpar så hårt tillsammans alla tre och för varje värk är du ett steg närmare er fina bebis. Lyssna på personalen, tro det eller ej men dom vet vad dom gör och kvinnokroppen är liksom gjord för detta ändamål.
Det kommer gå hur bra som helst och glöm inte; allt går att operera idag. Hahaha!
Kramar och pussar!

Anonym sa...

Som vanligt, stort tack för tipsen Jenny! Bra med proffsutlåtande.