söndag 12 oktober 2008

Helg igen

Så är det helg igen. I veckan har jag jobbat som en tok. Det är en av årets två deadlines, och då är det alltid tufft att hinna med allt. Då är det skönt med ett helgbreak.

I går var vi på dop. Trevligt! Vi hade hittat en jättesöt dockvagn i trä som passade perfekt till Runner och Piffigs söta lilla tjej. Det var många som frågade om graviditeten. Det är alltid kul. Det känns så ovant att det faktiskt är jag som är gravid nu. Det brukar allt vara någon annan, men nu är det faktiskt jag.

Efter en välbehövlig nap efter dopet svidade vi om igen och åkte in till stan. Jag hade sedan länge bokat biljetter till Magnus Betner. När vi kom in på Storan var jag tvungen att kolla på biljetten. Det var väl Betner jag hade bokat, och inte Markolioo? Det var fullt med kids där. Eller ja, ungdomar 20+. Betner körde en hel del nytt. En del var riktigt roligt. Det var väldigt trevligt att komma ut på happenings. Jag ska se om jag hittar något mer i höst.

I trapphuset sprang vi på grannarna i dörren bredvid, som också ska ha barn. Vi har inte sett dem på länge. Johnny Rocker hjälpte killen att bära in en soffa medan jag och tjejen snackade gravidmage. Jag har inte riktigt tänkt på det innan men nu slog det mig att vi kommer ju faktiskt att vara hemma samtidigt. Vad kul! Jag hoppas att vi kan ses en del.

Inga kommentarer: