torsdag 9 oktober 2008

Hot mama

Jag såg en klar bild framför mig hur jag skulle klä mig som gravid. Inga stora säckar här inte. Nej, jag skulle vara modern och snygg. Ofta klädd i klänningar eller kjolar och lager-på-lager i snygg höststil, och ha tjusiga stövlar på fötterna. Jag skulle vara så där gravidsnygg och nyfrisera att det skimrar kring mig.

Men nu har tiden rusat iväg, och jag har faktiskt knappt hunnit titta på gravidkläder. De få gånger jag stressat har klämt in mig i provrummet har oftast slutat med en klump i halsen och värmeslag. Jag är glad över de få plagg jag har hittat som faktiskt passar. Och nu är det ju faktiskt inte alls lång tid kvar. Då känns det roligare att spara pengarna till mammaledigheten. Jag får satsa på att bli en hottie efter att bebisen har kommit istället.

Inga kommentarer: