måndag 8 december 2008

Läkarbesök och nostaliglunch

I förmiddags var vi på återbesök på Östra för att se om moderkakan flyttat sig uppåt. Jag var så inställd på att den inte skulle gjort det och räknade faktiskt med att beskedet skulle bli planerat snitt någon vecka före beräknad födsel. Därför blev jag lite paff och faktiskt smått besviken när läkaren konstaterade att den flyttat på sig. Nu måste jag tänka om och ställa mig in på vanlig förlossning igen. Läkaren var så snabb. Antar att han vet vad han sysslar med, men jag tycker att han borde ha kollat mer noga.

Efter Östra tog jag vägen via stan och hittade en grå stickad tröjklänning på HM som får bli min jul- och nyårsklädsel. Det känns onödigt att köpa en massa gravidkläder nu. Det är roligare att köpa något nytt när jag har blivit mindre igen. Jag promenerade sakta vidare fram till SoHo för en lunch med mina gamla kollegor, nostalgigänget. Vi ses ett par gånger om året. Det är alltid lika trevligt.

Jag antar att det är dags att läsa på om förlossning och öva på att slappna av nu. Jag börjar bli skraj. Shit, hur ska vi få ut bebisen.

Inga kommentarer: