torsdag 22 november 2007

Alltid är det något

Idag är jag tillbaka på jobbet. Förkylningen, eller vad det nu var, bröt aldrig ut. Så nu är jag halvfrisk istället för halvsjuk. Vad nu skillnaden på det är?

Vår torktumlade gick sönder för jättelängesedan. Det tog lång tid bara att ta tag i det och felanmäla. När vi väl gjort vårt vill man ju att det ska ordnas direkt, men det var ytterligare några veckors väntan till den servicetid vi fick. Typiskt nog fick vi en tid idag, vi som var hemma och sjuka igår. Det hade ju passat mycket bättre. Nåja, jag fick åka hem i förmiddags och felet är nu åtgärdat. Skönt, nu behöver vi inte hänga tvätt högt och lågt längre.

Under bilresan tillbaka till jobbet tändes servicelampan på bilen. Näääe, det är ju ännu tråkigare! Det känns som att kämpa mot en sådan där drake med flera eldsprutande huvuden. Hugger man väl av ett, växer två nya ut. Som tur var hade jag köpt med mig kaffe och lunchsmörgås från favvo-fiket Marmelad, så jag blev inte så ledsen ändå.

Inga kommentarer: