tisdag 20 november 2007

Seg i kolan

Idag är vi båda hemma och sjuka. Jag är inne i dimman och huvudet dunkar tungt. Usch, hoppas att det snart går över.

Helgen spenderades i Jönköping på svenska cykeldagarna. Det var verkligen fullt upp hela helgen. Vi åkte direkt efter jobbet i fredags. På kvällen åt vi middag och minglade bland cykelvänner.

På lördagen stod cykeltinget (sammankomst med cykelförbundet och tyckatillare) på schemat. Samtidigt pågick mässan med cykelcrosstävling och annat skoj. Jag var lite kluven och ville inte gärna missa roligheterna. Men cykeltinget var inte så tokigt. Riktigt kul att se hur det fungerar och att snacka med cykelfolket. Senare på kvällen visade det sig att jag gjort mig känd som tjejen som dissade svenska cykelförbundets hemsida.

Vid mörkrets ankomst svirade vi om till galaklädsel. Det var kul att se alla cyklister som vi känner och inte känner, i finkläder. Tyvärr var det väldigt kallt där vi satt, och maten var inte riktigt i galaklass. Men, men det var roligt ändå.

Innan det var dags att åka hem på söndagen sprang vi runt på mässan och kikade på allt skoj. Det var skönt att komma hem efter en hektisk helg. I bagaget låg min nya cykel... (bild kommer inom kort)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Cykel?? Det går väl spårvagn i Göteborg?

Anonym sa...

Hej. Det ringde en gubbe från Hjärtum kvart i elva på kvällen en dag i veckan. Han var stressad och ville veta vem det var som tagit bilden på mig och Jonas under partempot i Kopparberg. Jag är tydligen med i en bok om livet runt Ström - Hjärtum. Jag sa att det var du. Och han blev så glad när även det var hade anknytning till Ström. Ha det bra och krya på er. Så ses vi förhoppningsvis på cross avslutningen. // Markus L

Lisa sa...

Shit Jenny, du har rätt... euhm ...någon som vill köpa en cykel?

Markus, det var ju roligt att en bild som jag har tagit kommer till användning. Jag brukar få en hel del kritik för mina cykelbilder. Är ni båda hela på bilden?

Anonym sa...

Hela och glada. Tack

Anonym sa...

Älskling, du får väl aldrig kritik. Jag tycker det är jättekul att min arm finns med på våra cykeltävlingsbilder. Eller cyklisten bakom. Andra fotografer har typ skärpa, motiv, konstnärlighet osv som kriterie för en bra bild. Vi har: -titta där ser man nästan hela dig, en bra bild!

Lisa sa...

Jag tycker faktiskt att mina cyklistbilder är konstnärliga. Så det så!