torsdag 1 februari 2007

Beatrice Ask

Nu är det en månad sedan jag mailade till Beatrice Ask.

Jag hade läst om ännu en galen våldtäktsdom i tidningen, och blev så förbannad. Jag tycker att det är oväsentligt om man varit full eller klätt sig utmanande. Inte tusan ska man behöva bli våldtagen för det. Och som en extra känga i ansiktet sedan bli förnedrad i domstolen. Är män offer för sin sexualitet? Kan de inte lastas för sina handlingar därför att en tjej har en kort kjol, dansar utmanande eller har däckat bakom en soffa?

I just detta fall var tjejen inte tillräckligt berusad eligt domstolen. Eh, ursäkta!? Jag förstår inte.

Nåja, jag tänkte: Vad kan jag göra åt detta? Det första jag kom på var att maila till någon. Det blev Beatrice Ask. Jag frågade vad hon tänkte göra åt dessa galna våldtäktsdomar.

Jag hade inte förväntat mig något svar. När man fyllde i mailet stod det att man skulle få ett svar, men att det kan ta några dagar. Det förstår jag. Nu har det gått en månad. Jag förutsätter att hon arbetar på det.

Inga kommentarer: