fredag 16 februari 2007

Morgonpasset

Jag lyssnar ofta på Morgonpasset i P3. Jag gillar det inte.

Det är något som inte stämmer. Det är så ansträngt. När det blir som värst byter jag kanal till P4 eller P1. Jag tror att de försöker för mycket. Det är som om de inte litar på att lyssnarna förstår när de skämtar och har en poäng. Därför drar de skämtet vidare, tills det inte är roligt längre, om det ens var roligt från början. Slutligen skriver de oss lyssnare på näsan. Dumförklarar oss. Det är inte roligt. Jag skruvar på mig och klarar inte av att lyssna vidare.

Fredagsgänget är bra. Riktigt bra. Mycket mer naturliga. Jag tror att de skulle låta likadant även om de inte visste att vi lyssnar. Olle Garps gäng däremot vill vara så otroligt roliga och slagfärdiga.

Jag tycker att det är kul att prata om små vardagsföreteelser. Men morgonpasset (mån-tor) pratar oftast om struntsaker som blir totalt ointressant. För att inte tala om när de ska intervjua någon. Jag storknar. Kanske är det jag som är dummast ändå, som lyssnar på skräpet. Skönt att det är fredag idag.

(Fölåt! Nu känner jag mig lite väl elak. Det finns bra stunder mån-tor också. Inte ofta, dock.)

Inga kommentarer: