onsdag 28 februari 2007

Längdskids-VM

Jag är besviken på längdskids-VM. Då menar jag inte enbart resultaten. Det är sändningstiderna som jag inte gillar. Jättetidigt på morgonen går tävlingarna. Visst, det kanske inte är så konstigt eftersom det är i Japan. Trist är det i vilket fall. Jag har inte sett ett enda lopp ännu. Jag har enbart hört resultaten i efterhand.

Nu ska jag se till att se de kvarvarande tävlingarna. För svensk del tror jag mest på stafetterna. Nu känns det som att damerna har större medaljchans än herrarna.

Charlotte Kalla är otroligt duktig. Jag tycker att det är bra att hon får köra så mycket trots att hon är ung. Jag tror inte på det där med att spara på unga talanger. Det måste vara väldigt inspirerande att känna att man är med i toppen. Det kan behövas i tunga träningsperioder.

Inga kommentarer: