torsdag 8 februari 2007

Lägenhetsprojektet

I vår flyttar vi till vår nya lägenhet. Det är min baby. Mitt projekt för tillfället. Jag älskar egna privata projekt. Jag brukar snöa in på olika områden och göra dem till gigantiska projekt.

Några tidigare projekt har varit mat, privatekonomi, träning och allsköns inredningsprojekt. Matprojektet var rätt roligt faktiskt. Då samlade jag på mig massor av recept, som jag såklart noggrant arkiverade. Jag gjorde storkok till matlådor, där jag även räknade ut pris per matlåda. Det fanns både budgetlådor och lyxlådor. Sånt är kul. Hm, kanske ska köra ett race igen!?

Nu är det den kommande lägenheten som gäller. Jag planerar och planerar över hur vi ska möblera. Vad vi ska köpa för nya möbler. Vilken stil det ska vara i de olika rummen. Om allt passar ihop tillsammans. Jag mäter på ritningen och ser vad som kan få plats. Ja, det finns mycket att tänka på. Jonny Rocker låter mig hållas, och säger till när det håller på att gå överstyr. Kul är det.

Inga kommentarer: