fredag 9 februari 2007

Melodifestivalen

På lördag är det dags för den andra deltävlingen i Melodifestivalen. Jag såg inte den första, men nu ska jag nog titta. Nu när det är kallt och mörkt ute passar det bra med Melodifestivalen. Vi nästan drunknar i dunbolster, glitter och klädchocker. När det väl är över, är det rätt skönt det också.

Jag tror att Jessica Andersson detta år gynnas av sin klädmiss förra året. Hon är folkkär och svenskarna vill se henne lyckas. Påklädd dock! The Ark kan gå hem om de har en bra låt. Mitt tips är att Jessica A, Jimmy J och the Ark är bland de fyra i topp på lördag. Vem som tar den fjärde platsen är svårt. Känns som det kan bli vemsomhelst. Jag är nyfiken på Regina Lund.

I sista delfinalen ska After Dark vara med. Deras låt heter ”(Åh) När ni tar saken i egna händer”. Snälla låt dem inte gå vidare! Det är inte kul med män som klär ut sig till kvinnor. Det känns som om After Dark har kört liknande låtar i flera år. Det brukar gå ganska bra också. Jag hoppas och tror att folket har tröttnat nu.

Inga kommentarer: