lördag 24 januari 2009

I ♥ Vinterstudion

Vilken tvsport-dag! Vinterstudion är bäst. En hel dag med längdskidor, skidskytte och lite alpint också. Men jag är inte så förtjust i Marie Svan som sidekick. Hon är säkert jättetrevlig, men tillför inte så mycket. Jag skulle vilja ha någon som kan berätta roliga anekdoter och mer fakta. Marie Svan säger mest samma sak om igen.

Dagens höjdpunkt var såklart Björn Ferrys seger.

Foto: Téléfoot










Som dagens efterätt såg jag fram emot en spännande match mellan Sverige och Frankrike i handbolls-VM. Men det har då inte börjat bra. Svenskarna verkar ju vettskrämda. Jag hoppas ändå på en supervändning i andra halvlek. Annars får vi plocka fram kvällens hyr-film: Righteous kill med Pacino och De Niro.

3 kommentarer:

erika sa...

Jag är avundsjuk. Jag har kommit på en ny innebörd av begreppen i-land och u-land, där Sverige är i-land och Franrike u-land. Nej, nu pratar jag inte jämställdhet, miljötänkande eller något sådant, utan TV-utbud. I Sverige kan du kolla på den mesta idrott; längdskidor, störtlopp, VM-matcher mm i public-service-kanalen. I Frankrike kan du om du har tur få se handbollen ifall du betalt för Canal+. Längdskidor, tja, det skulle väl vara Eurosport någon gång ibland. Nej,här är det underhållning som gäller. Idrotts-land mot Underhållnings-land.

Lycka till nu på slutspurten, jag kollar spänt och nyfiket in varje dag för att hänga med när det händer!:-)

/erika, ständigt politiskt korrekt

(Å andra sidan, längdåkningen har tappat något i tittarvärde sedan Alsgaard slutade...)
.

Anonym sa...

Nä Lisa nu får du snart putsa fönster. Det är ett gammalt knep för att få igång det hela. Håller tummarna för att du hinner innan nästa vinterstudio. Kram Helejna

Anonym sa...

Erika, det låter inget vidare. Ingen fransk vinterstudio alltså, trist. Antar att det finns andra plus med Frankrike.

Helejna, fönsterputsning!? Aldrig hört talas om. Tror inte att jag vågar mig på det nu när tyngdpunkten är så annorlunda. Jag får ta ett tag på badrumsspegeln istället.