måndag 12 januari 2009

Första föräldrautbildningsträffen

I morse var vi på vår första föräldrautbildning. För längesedan hade jag riktigt höga förväntningar på föräldrautbildningen. Nu har jag hunnit bli mer luttrad. Det stör mig att vi inte fick möjlighet att välja grupp som vi först skulle få. Nu var vi betydligt längre gångna är de övriga tre paren. Iof kul att (troligtvis) vara först ut. Men det känns väl sent med föräldrautbildningen nu. Jag undrar om vi hinner med alla träffar innan det drar igång.

Först var jag lite misstänktsam mot de övriga paren. De såg inte alls ut att vara precis som vi. Men det var faktiskt rätt trevligt, och jag ser fram emot nästa träff. Vi fick se en förlossningsfilm. Den påverkade mig väldigt. Det känns mycket mer verkligt och närmare med förlossning nu. På slutet när bebisarna kom ut fick jag kämpa rejält för att hålla tårar och hulkande borta. Jag kikade på de andra, men de verkade inte ha samma problem. Jag är nog rätt blödig när det väl gäller.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Just hittat din fina blogg och läst om bebisförsöken (och mycket annat). Grattis till barnet i magen!

Mina förlossningar har varit fantastiska, det största och mest spännande jag varit med om i livet. Rekommendrerar dig att snabbläsa förlossningstipsen i Anna Wahlgrens Barnaboken. Du kommer säkert också att få en cool upplevelse. Lycka till!

Anonym sa...

Min fru storgrät på den där filmen. Hon grät även på den där filmen man såg på första IVFen, om ni nu såg den. Hon gråter för nästan alla filmer..

När är det beräknat?
// ML

Anonym sa...

Tack så mycket! Det ska verkligen bli spännande med förlossning. Hoppas på liknande upplevelse som din.

ML. Jo, vi såg också den filmen innan ivfen. Men jag kände mig så liten och känslig och tyckte inte riktigt om den filmen då. Din fru gör rätt. De flesta filmer blir bättre med lite tårar till.
2:a februari är det sagt.