torsdag 8 januari 2009

Mitt 2009

Det här ser jag fram emot och hoppas på under 2009:

Förlossningen drar igång under slutet av januari eller början av februari. Jag spricker inte eller knappt alls och förlossningen blir en fin upplevelse. Lilla bebisen mår bra och vi får äntligen träffas.

I februari ammar jag i soffan och tittar på VM i längdskidåkning. Det blir en succé för svenskarna. Mathias Fredriksson är äntligen frisk och lyckas med åtminstone ett bra lopp.

I takt med mina barnvagnspromenader under våren går jag stadigt ned i vikt. På lite längre sikt lyckas jag även bli av med de där två-tre retliga kilona som jag velat bli av med i flera år. Inte nog med det lyckas jag även för första gången att få till en snygg solbränna. En brun sådan, inte röd.

Jag gör ett jättefint album till bebisen. Det stannar inte där. Min kreativitet som oftast inte kommer längre än till tanken övergår äntligen i handling. Jag syr, pysslar och skapar en massa fint.

Jag gör en storrensning i garderoben och köper lite nytt. Nu har jag bara kläder som jag använder. Inte lådorna fulla med gamla oanvändbara trasor som innan.

Under sommaren åker vi alla tre på en mysig minisemester.

Vi ser Lance Armstrongs comeback i tour de France. Det är otroligt spännande ända fram till de sista etapperna. Flera svenkar är med, och de kör riktigt riktigt bra.

Mina promenader utvecklar sig till regelbunden löpträning. Under hösten springer jag några orienteringstävlingar och konstaterar glatt att konditionen är bättre än på flera år.

Lilla bebisen växer och mår bra. Vi firar en mysig jul.

Inga kommentarer: