onsdag 14 januari 2009

19 dagar to go

Nedräkningen rullar på snabbt nu. Bara 19 dagar kvar. Imorse var vi på mvc för den vanliga kontrollen. Jag fortsätter på den övre kurvan. Bebisen ligger fortfarande med huvudet nedåt, men har inte fixerat sig ännu. Barnmorskan sade att promenerande kan få bebisen att flyttas nedåt. Det ska jag försöka med.

Detta är min sista vecka på jobbet, bara två dagar kvar. Imorgon ska jag bjuda på tårta. Jag gillar inte sådant. Avtackningar. Det blir lätt stelt och krystat. I huvudet snurrar tankarna på vad jag absolut måste få gjort och vad jag måste gå igenom med min ersättare. Det stressar mig. Men egentligen spelar det ju ingen roll. De klarar sig nog jättebra även utan mig. På måndag börjar jag föräldraledigheten och glömmer förhoppningsvis allt som har med jobb att göra.

Inga kommentarer: