onsdag 28 januari 2009

Smärtlindringsfunderingar

Jag har hela tiden haft inställningen att jag ska ta den bedövning som finns om jag tycker att det behövs. Inga hjältedåd här inte! Men jag börjar bli lite tveksam till epiduralen. Jag tycker att det är obehagligt att man ska in i ryggraden och greja. Vi får se när vi väl är där.

När vi gjorde äggutplock fick jag morfin. Det gillade jag. Kan mycket väl tänka mig det igen. Ska läsa på om det finns några nackdelar med det. Kanske kan bäckenbottenbedövning vara något? Jag följer Jennys råd och litar på personalen. Och Fredric. Jag känner mig säker på att han tänker som jag och känner av läget om inte jag kan göra det.

Jag var på biblioteket för några dagar sedan för att låna förlossningsböcker. Det är flera som har tipsat om det. Men jag hittade inga som jag fastnade för.

5 dagar kvar till take off.

Inga kommentarer: