torsdag 29 januari 2009

När är det dags?

Idag var jag på MVC igen. Magen tog ett skutt på SF-kurvan. Barnmorskan ska höra med Östra om de tycker att vi ska göra en viktuppskattning. Men hon var tveksam till om det skulle bli något med det. Vår barnmorska är jättebra, jag gillar henne verkligen. Vi pratade om förlossning och smärtlindring. Jag tycker att det finns någon tråkig nackdel med alla alternativ. Antingen påverkas barnet eller så förlängs förlossningen. Nåja, jag tar det när jag är där.

När jag var klar på MVC kom mamma och pappa på besök. Vi tog först en fika och sedan fick jag hjälp handla på ICA. Pappa åkte till Sjöfartsmuseet när jag och mamma grejade här hemma.

Jag vill verkligen att det ska dra igång så snart som möjligt nu, innan bebisen hinner bli ännu större. Så fort jag tror mig känna något blir jag skraj och tankarna byts direkt; Nej, nej inte än. Stopp och belägg. Jag är inte redo. Imorgon eller nästa vecka kanske inte är så tokigt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du samma mailadress som "förr", Lisa? det vore roligt att kunna maila dig här framöver och det är bäst att jag passar på att fråga nu medan du fortfarande har tid/ork. ;)

Anonym sa...

Ja, den gamla vanliga ska funka bra. Vi får göra ett nytt fikaförsök också.