onsdag 21 januari 2009

Trött och känslig

Jag förstår inte hur jag kan vara så trött. Jag sover bra på natten (trots snarkande) och har tagit mig en tupplur på förmiddagen de sista dagarna. Ändå är jag helt slut nu. Dagens fixade har varit att ta en promenad till Mariaplan där jag handlade middagsmat och postade brev. Ett tag funderade jag på att gå lite längre, men lät bli. Det var nog lika bra det. När jag kom hem efter min halvtimmesutflykt värkte det rejält i ryggen, och jag var tvungen att vila igen.

Förutom tröttheten känner jag mig lite extra känslig. Jag är inte ledsen på något sätt, men lite gråtig. Imorgon kommer i alla fall mamma och pappa och hälsar på. Det ska bli trevligt. Vi ska in till stan för att göra de sista inköpen och kika på Polarn och Pyret-rean. Jag vill inte åka in till stan själv nu. Tänk om vattnet skulle gå? Vad gör jag då?

Inga kommentarer: