torsdag 15 januari 2009

Tårtkalas

Nu är avtackningen på jobbet avklarad. Jag blev jättevarm när jag minglade runt bland alla och såg till att allt flöt på med tårtor och sittplatser. Många hade inte förstått att jag kanske inte kommer tillbaka dit. Efter föräldraledigheten blir det förmoligen ett uppdrag på ett annat företag. Det är jobbigt att säga tack och hej då. Jag blir lätt sentimental då.

Största samtalsämnet under tårtkalaset var min stora mage. -Är det tvillingar? -Jag gissar på tre!

Ganska många sa att jag skulle komma dit efteråt med lilla bebisen. Jag undrar om det är sådant man bara säger, eller om de verkligen vill att jag ska hälsa på. Inte så kul att gå runt bland folk som sitter klistrade vid datorn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan lova dig att man INTE sitter klistrad vid datorn när det kommer en bebis! Särskilt inte en som är söt som socker, vilket er kommer vara!

Anonym sa...

Tack! Det låter bra. Det är klart en liten bebis på besök är nog svårt att motstå.