torsdag 22 januari 2009

Stor bebis?

Magen har varit stor under hela graviditeten. SF-måttet har legat på eller över den övre kurvan. Det var likadant idag när jag var på MVC. När barnmorskan kände på magen sade hon att det nog är en stor bebis. Då blev jag lite rädd. Vi har pratat om stora bebisar tidigare.

Barnmorskan sade att en förlossning med en stor bebis inte behöver vara besvärligare. Däremot är det vanligare att en bebis med breda axlar ställer till det. Gulp, jag var jättestor när jag föddes, och mina breda axlar satte stopp för fler vaginala förlossningar för mamma. Det var nära att de skulle knäcka nyckelbenet på mig.

Barnmorskan noterade att jag var en stor bebis med breda axlar i journalen till förlossningen. Jag var stor precis som lillasyster, lillsysters son, mamma och mammas bror. Vår bebis har att brås på. Usch, jag tänker verkligen inte gå över tiden. Nu blir det raska promenader varje dag framöver.

Inga kommentarer: